L’Ajuntament de l’Hospitalet amb la Fundació Orienta apropa a les famílies aspectes rellevants sobre salut mental
Durant l’any 2022 la Fundació Orienta realitzarà tallers informatius de diferents aspectes de la salut mental a la població de l’Hospitalet de Llobregat. Aquests tallers formen part dels espais socials de debat educatiu amb les famílies, que l’Àrea d’Educació, Innovació i Cultura organitza al llarg del curs.
Amb l’objectiu de donar orientacions i estratègies a les famílies sobre com abordar situacions quotidianes que es poden donar i, per prevenir o intervenir en problemes de salut mental, l’Ajuntament de l’Hospitalet ofereix a les famílies un catàleg de xerrades a demanda en aquesta matèria, en col·laboració amb la Fundació Orienta.
Diferents estudis assenyalen que la vida quotidiana d’infants i joves s’ha vist afectada de manera intensa per la pandèmia. L’estrès, la inquietud davant del contagi (i de contagiar en l’entorn proper), la convivència amb situacions de mort i dol, la soledat, la reducció de les interaccions socials… són alguns dels múltiples aspectes que han conduït a situacions de malestar emocional entre la població infantil i juvenil.
És per això que l’Àrea d’Innovació i Cultura juntament amb la Fundació Orienta ha posat en marxa una oferta d’Espais de debat per abordar amb les famílies la salut mental d’infants i joves amb professionals d’aquest àmbit. L’oferta es divideix en dos blocs, en funció de les edats:
De 6 a 12 anys: “Com posar límits als nostres fills/filles”, “Les funcions educatives de les famílies”, “Alimentació saludable”, “Intel·ligència emocional” i “Gestió d’emocions”.
De 10 a 18 anys: “Com gestionar l’ús del mòbil i les noves tecnologies”, “Signes d’alarma d’autolesions en adolescents”, “Aprendre a comunicar-se amb l’adolescent”, “Taller d’habilitats parentals: com conduir el comportament de l’adolescent”, “Prevenció de trastorns de conducta alimentària (TCA)” i “Com reforçar l’autoestima dels adolescents”.