Els dies 7, 8 i 9 de juny va tenir lloc al Palau de Congressos de Palma de Mallorca el 62º Congrés de l’Associació espanyola de Psiquiatria del nen i de l’adolescent.
Un congrés on vam poder resoldre molts dels interrogants que encara envolten la pràctica de la psiquiatria en nens i adolescents, i així poder ajudar a familiars de nens i adolescents que tenen trastorns de salut mental.
Terapeutes de tot Espanya van poder elaborar programes científics, amb la presentació de programes, tallers, pòsters,… i així es van poder complir amb les expectatives d’aquest congrés.
L’equip del CSMIJ del Prat de la Fundació Orienta, va presentar en una breu comunicació l’experiència de gairebé dos anys de durada, relativa al treball realitzat amb adolescents i les seves famílies en moments d’elevada vulnerabilitat. El programa es coneix com a Unitat AIRE (Unitat d’Atenció Intensiva i Recuperació) i està permetent arribar a accedir a famílies i pacients que per diversos motius es puguin trobar atrapats en una situació d’elevada fragilitat psicopatològica. El fet de tractar-se d’una modalitat d’intervenció intensiva, propera i flexible, està possibilitant un treball de contenció en crisi i de prevenció de recaigudes que d’altra manera resultaria d’una elevada dificultat d’execució.
Es van revisar els últims avenços científics amb especial èmfasi en els trastorns del neurodesenvolupament i el transdiagnóstico.