L’Associació Mundial per a la Salut Mental Infantil (WAIMH) va organitzar el 16è Congrés, que se celebra cada dos anys, enguany la ciutat escollida ha estat Roma (Itàlia), del 26 al 30 de maig.
Interacció entre herència i medi ambient: “Nous reptes per a la salut mental infantil al 3r. mil·lenni“.
Nombrosos experts de salut mental infantil de tot el món han tingut l’oportunitat de participar en una experiència productiva i alhora compartir idees i noves perspectives.
La Fundació Orienta també va estar present en aquest congrés amb la participació del nostre company Miguel Cárdenas, psiquiatre del CSMIJ de Sant Boi, que va presentar un pòster explicatiu del Programa Kidstime: Taller multifamiliar sobre els problemes de la Salut Mental Parental.
El congrés va tenir èmfasi en els factors que determinen la salut i el desenvolupament infantil mental i com els professionals tenim la responsabilitat de promoure, protegir i garantir els drets dels infants al seu benestar físic, emocional i social. Com també des de les possibilitats ofertes per l’enginyeria genètica, fins a les tragèdies que afecten els menors migrants i les seves famílies, hem d’estar preparats per garantir els drets i els interessos dels nens, nenes, adolescents i dels seus cuidadors, tenint en compte el coneixement i la consciència ètica.
Ha estat un congrés molt ric en continguts. Com sempre, l’objectiu central ha estat el de promoure el benestar en la salut mental i el desenvolupament emocional dels nens, nenes, adolescents i de les seves famílies.