El passat 29 de juny, la Fundació Orienta va organitzar al Palau Robert de Barcelona, el lliurament del VII PREMI DE RECERCA de la Revista de Psicopatología y Salud Mental del Niño y del adolescente.
El treball Efectivitat del tractament i seguiment longitudinal de pacients amb TLP tractats en Hospital de Dia: Canvis clínics i socials, d’Esther Verdaguer, José A. Castillo i Anna Plaza, va resultar guanyador. El premi, dotat amb 6.000€, va estar patrocinat per l’Ajuntament de Sant Boi.
Així mateix, el Jurat va concedir un accésit al segon treball millor classificat: És la mentalització un factor general de salut mental? Relació entre el nivell de mentalització, psicopatologia i funcionament en adolescents de població general, de Sergi Ballespí. El accésit, dotat amb 600 €, va estar patrocinat per la Fundació Orienta.
Prèviament al lliurament del Premi, el Professor Otto Kernberg, de Nova York, va parlar sobre l’etiologia i el tractament en els conflictes de parella, des de l’òptica de la Psicoteràpia Focalitzada en la Transferència. La ponència serà publicada en forma d’article en el proper número de novembre de la Revista.
L’acte va ser un èxit total, esgotant completament l’aforament del Palau Robert de Barcelona.