El passat 7 de març, es va celebrar la II Jornada impulsada pel Grup Kidstime Barcelona sota el lema “Innovant en parentalitat i Salut Mental”.

La trobada va comptar amb la presència de:

• Dr. Leonard Fagin, Psiquiatre, expert que ha treballat durant anys amb el projecte Kidstime i a l’Institut Anna Freud de Londres. I a més, és coautor del Manual Kidstime.
  • Deni Francis, actriu d’arts escèniques i col·laboradora durant més de 15 anys en els tallers Kidstime.
  • Ferran Utzet, director teatral i docent expert en interpretació i dramatúrgia.

L’acte inaugural va estar presidit per la Sra. Magda Casamitjana, Directora del Programa d’abordatge integral dels casos de salut mental d’elevada complexitat, del Departament de Salut, juntament amb els representants de les quatre institucions promotores del projecte: Montse Dolz, Cap de Servei de Salut Mental de Sant Joan de Déu. Alfons Icart, Director General de la Fundació Orienta. Emilio Rojo, Director Mèdic del Complex Assistencial Benito Menni. Lluís San, Director de Salut Mental Parc Sanitari Sant Joan de Déu.

L’acte va acollir a un gran nombre d’assistents, la majoria d’ells de l’àmbit de la salut mental.

Kidstime es un programa de prevenció primària i d’intervenció multifamiliar. Es desenvolupa de forma integrada i coordinada, entre professionals de la xarxa de salut mental infanto-juvenil i la d’adults. L’objectiu és reforçar la parentalitat i fomentar la resiliència de tota la família, especialment en nens i adolescents, fills o filles de pares i/o mares amb problemes de salut mental i prevenir possibles trastorns mentals d’aquest grup de risc.

Com a tancament de la jornada, es va fer entrega del premi al millor pòster al treball “Impacte en les funcions de parentalitat en usuaris de CSMA que participen en un grup psicoeducatiu” presentat pels professionals del Servei de Rehabilitació Comunitària (SRC) Granollers Benito Menni CASM.

Ponents: Teresa Ribalta, Psicòloga clínica, Directora General Adjunta de la Fundació Orienta; Miguel Cárdenas, Psiquiatre, Cap de Servei del CSMIJ Sant Boi de la Fundació Orienta; Trini Sánchez, Treballadora social del CSMIJ de Castelldefels de la Fundació Orienta; Marta Coromina, Psiquiatra, Coordinadora del CSMA Viladecans-Gavà-Castelldefels del Parc Sanitari Sant Joan de Déu; Fernando Lacasa, Psicòleg, Coordinador CSMIJ Cornellà de l’Hospital Sant Joan de Déu.