Dia internacional Asperger

Asperger

El dia 18 de febrer la Fundació Orienta s’adhereix a la celebració del Dia Internacional de l’Asperger.

L’Asperger es un trastorn de l’espectre autista bastant desconegut encara. Tres de cada 1.000 persones pateixen aquest trastorn que afecta més a nens que a nenes. La manca de marcadors biològics fa difícil el diagnòstic primerenc de la Síndrome d’Asperger que sovint es detecta per les observacions del comportament i per les reaccions del nadó davant a estímuls afectius o sonors ja de ben petit. En aquest sentit les visites rutinàries al pediatra són fonamentals per a estar segurs en un primer moment que el desenvolupament general del nen petit segueix el curs evolutiu esperable a cada etapa.

Durant la setmana del 12 al 16 de febrer la Fundació Orienta ha previst diferents accions per a sensibilitzar a pacients i famílies de la singularitat de les persones amb aquesta condició mitjançant la difusió d’articles, llibres, vídeos,… que trobaran referenciats juntament amb altres temes d’interès a la nostra web:

La Fundació Orange ha produït aquest vídeo “El viatge de Maria” per difondre i fer arribar el coneixement de l’autisme a la societat. Un curtmetratge d’animació realitzat pel dibuixant Miguel Gallardo, pare d’una filla amb autisme. El viatge de Maria és una petita excursió al món interior d’una adolescent amb autisme, un viatge ple de color, amor, creativitat i originalitat, que neix en el recorregut d’uns pares que veuen com la seva filla es comporta d’una manera especial fins a confirmar el diagnòstic: autisme.
La Fundació Orienta en motiu del Dia Internacional de l’Asperger us recomana aquests llibres molt interesants sobre l’autisme:

MARIA Y YO – Miguel Gallardo (Astiberri Ed., 2007)

PENSAR CON IMÁGENES – Temple Grandin (Alba Ed., 2006)

NADIE EN NINGÚN LUGAR – Donna Williams (Ned Ed. Barcelona 2015)

EL CURIÓS INCIDENT DEL GOS A MITJANIT (La Magrana Ed., 2011) / EL CURIOSO INCIDENTE DEL PERRO A MEDIANOCHE (Salamandra Ed., 2004) Mark Haddon

LOS NIÑOS PEQUEÑOS CON AUTISMO. Soluciones prácticas para problemas cotidianos” (CEPE Ed., 2012)

NO TODO SOBRE EL AUTISMO – Neus Carbonell & Iván Ruiz (Gredos Ed. Madrid, 2013)

La Fundació Orienta, en motiu del Dia Internacional de l’Asperger, us recomana aquest article: