CURS DE TERÀPIA DIALÈCTICA CONDUCTUAL

El passat dia 7 d’octubre, a l’aula de Pediatria de l’Hospital de Sant Joan de Déu de Barcelona, va tenir lloc el Curs de Teràpia Dialèctica Conductual (TDC).

La Dra. Mercè Gibert i Raquel Gamero, psiquiatra i educadora, respectivament, de l’Hospital de Dia de Gavà, van participar com a docents en representació de la Fundació Orienta (membre del Grup TLP Barcelona).

Aquest curs anava dirigit a professionals de la salut mental, que treballen en el servei de Psiquiatria i Psicologia Infantil i Juvenil.

L’objectiu d’aquest curs és dotar als professionals de salut mental de coneixements i habilitats
terapèutiques per a l’abordatge de la disregulació emocional, adquirir els conceptes bàsics de la teràpia dialèctica conductual, determinar l’aplicabilitat de la teràpia dialèctica en població Infantil i Juvenil i adquirir habilitats específiques per a la seva aplicació individual i grupal.

Les professionals de la Fundació Orienta van centrar la seva intervenció en els aspectes de la Teràpia Dialéctica Conductual en l’adolescència (adaptació de la TDC, grups de formació d’habilitats per adolescents i les seves famílies, metodologia per al desenvolupament d’un grup de formació d’habilitats).

Per part del Grup TLP Barcelona, també van intervenir com a docents el Dr. Marc Ferrer i la Dra. Natàlia Calvo, Psiquiatres i referents del Programa TLP del Servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari de la Vall d’Hebron).